יום שישי, 25 בנובמבר 2011

הכל על חליפות גברים

כולם יודעים שהדרך הנכונה בה גבר יכול להיראות במיטבו ולהרשים, היא כאשר הוא לובש חליפה מעוצבת ומסוגננת. אולם, על איזו חליפה אנו מדברים? וכמה חלקים יש לחליפה זו? האם מדובר על ז'קט ומכנסיים, או על חליפת 3 חלקים? בואו ללמוד הכול אודות חליפות גברים... ועל החלקים שמרכיבים את החליפה של הגבר.

מתחתנים - חליפות גברים
אמנם גם ברכישת חליפה ניתן לגלות מעט גמישות בהתאמת החלקים, ויש את החופש לבחור את האפשרות הטובה ביותר להחמיא לגבר הלובש אותה, אך בכל מקרה, כל הגברים צריכים להבין את הבסיס של החליפה ואת חלקיה, כך שבעת הקניה הם ירכשו בגד אשר מדגיש את התכונות החיוביות ביותר שלהם.

חליפות עם רכיסה אחת או כפולה ?

חליפות גברים אפורת
המרכיב הראשון ואולי הבולט ביותר של החליפה הוא האם לרכוש חליפה עם רכיסה אחת יחיד או עם רכיסה כפולה. יש חליפות עם שורה אחת של כפתורים בחזית, ודשי המקטורן מאפשרים די חפיפה כדי לאפשר לכפתר אותה. חליפות עם רכיסה כפולה הן בעלות שתי שורות של כפתורים, והחפיפה של דשי המקטורן מאפשרת לכפתר את שתי השורות של הכפתורים. הבחירה בין רכיסה בודדת לבין רכיסה כפולה היא עניין של טעם אישי, אם כי הרוב המכריע של הגברים בוחרים בחליפות עם רכיסה בודדת, אשר הן זמינות יותר ופחות רשמיות. גברים בעלי מבנה רזה, במיוחד גברים גבוהים יותר, יכול להפיק תועלת רבה מן החליפות עם רכיסה כפולה, מכיוון שהן יעניקו להם מראה מלא יותר. לחליפות עם שתי שורות כפתורים יש נטייה למשוך את תשומת הלב אל הבטן, כך שהן פתרון פחות טוב לגברים מלאים ונמוכים.

דש החליפה

דשי חליפות גברים מגיעים במגוון של סגנונות עם מספר אפשרויות. רוחב דש המקטורן הוא אולי הנושא השנוי ביותר במחלוקת. בשנות ה-50 נהגו ללכת עם דשים צרים מאוד, בניגוד מוחלט לדשים הרחבים יתר על המידה שהיו נפוצים בשנות ה-70. כיום, דשי החליפה מגיעים בשני סגנונות: הסגנון הראשון הוא דש היוצר פתח רחב בצורת V שבו דש הצווארון צמוד אליו, ודשים רחבים המצויים לרוב על ז'קטים עם רכיסה כפולה.

כפתורי השרוול

חלק חשוב של הז'קט מהווים הכפתורים שבצידו. בחליפות המסורתיות שרוולי הז'קט נושאים ארבעה כפתורים, אם כי אין זה נדיר למצוא שלושה. בלי קשר למספרם של הכפתורים, מספרם צריך להיות לפחות כמו מספר הכפתורים שבחזית הז'קט.

כיסי הז'קט

חליפות גברים לאירועים חשובים באמת
בחליפות הרשמיות הכיסים תפורים בתוך הבטנה של המעיל, ורק פתח צר אופקי מופיע בצד המקטורן. כיסים אלה, אשר הינם כמעט בלתי נראים, תורמים למראה מלוטש ומתאימים לרוב לחליפות רשמיות. הסגנון הבא, דש בכיס, הוא פחות רשמי, אם כי מקובל ופופולארי. כיסים הכוללים כנף תפור לתוך החלק העליון של הכיס, אשר מכסה פתח של כיס, הם כיסים הנפוצים ביותר על ז'קטים. קיימים גם כיסים בחיתוך אלכסוני, למרות שהם פחות נפוצים, ונמצאים הרבה בבגדי רכיבה מסורתיים.

פרט חשוב שאסור לשכוח

גם לאחר שהבנו מידע בסיסי על חלקי החליפות, בעת הקניה אין לשכוח שהדבר החשוב ביותר אליו אנו חייבים להתייחס מעבר לסגנון החליפה, הוא צבע החליפה.

רוב הגברים אינם מפנים תשומת לב מרבית לבחירת הצבע המדויק אשר מתאים להם והולם אותם יותר מצבעים אחרים. הבעיה היא שרוב הגברים לא יודעים מהם הצבעים המחמיאים ביותר לגוון העור שלהם, ובמקום בחירת צבע אשר מדגיש ומשפר את המראה שלהם, הם בוחרים צבע שהם אוהבים, או את הצבע שהמוכר אוהב....
חליפה לגבר עם עניבת פפיון ייחודית
דגש על הצבע

רוב הגברים בוחרים בצבעים קבועים של חליפות. האמת היא כי רוב החליפות קיימות בצבעים סולידיים: שחור, אפור בהיר, אפור כהה, כחול, לבן ובז'. שלושת הצבעים השולטים בתעשיית חליפות הגברים הם: שחור, אפור פחם וכחול כהה. הסיבות לכך נעוצות בעובדה שצבע כהה מעניק אשליה של אפקט גוף רזה יותר, וכן חליפות בצבעים אלו ניתן ללבוש גם בבוקר וגם בערב. ישנן גם חליפות צבעוניות מאוד אך הן נפוצות יותר בקרב אומנים ואנשים בעלי מעוף ויצירתיות שאינם חוששים להפגין את אהבתם ללבוש מעט פרובוקטיבי.

יש לזכור כי לצבע החליפה יש חשיבות רבה במראה הכללי שלכם, ועל ידי בחירת הצבע הנכון תוכלו לקבל מחמאות רבות יותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה